22 بهمن؛ سالروز حماسه مردم

فراخوان مردمی ثبت جشن های باشکوه 22 بهمن

فراخوان مردمی ثبت جشن های باشکوه 22 بهمن

گزارشی از فعالیت‌های ستاد مردمی بزرگداشت 22 بهمن؛
بازتاب این خبر در رجانیوز


راهپیمایی 22 بهمن برای مردم ایران حماسه‌ای خاطره‌انگیز است. حضور پرشور امت در لبیک به رهبر و نائب الامام خود، پیام‌هایی دارد که دشمنان خارجی و خائنان داخلی از زبان مردم می‌شنوند و به عمق اعتقادات و خواسته‌های آنها پی می‌برند. راهپیمایی امسال هم واجد این ویژگی‌ها بود.

اما یکی از ابتکارات جوانان دانشجو در حاشیه راهپیمایی بیست و دوم بهمن موجب شده بود تا فرصت مناسبی برای برای بیان نظرات و خواسته‌های مردم در اختیار راهپیمایان قرار گیرد و شعارها و نوشته های جالب توجهی خلق شود. قرارگاه شهید باقری بسیج دانشجویی در حاشیه راهپیمایی غرفه‌ای برای پلاکارد نویسی مردمی راه اندازی کرده بود تا مردم بتوانند آن طور که دوست دارند صدای خود را به گوش جهانیان برسانند.

در این غرفه که با همکاری بسیج‌های دانشجویی دانشگاه‌های تهران راه اندازی شده بود مقوا و ماژیک در اختیار مردم قرار می گرفت تا بتوانند پیام‌های دلخواه خود را بنویسند که این کار با استقبال خوب شرکت کنندگان در تظاهرات مواجه شد. علاوه بر این شابلون هایی حاوی پیام های انقلابی تهیه شده بود که افراد می توانستند با استفاده از اسپری روی مقواهایی که در اختیارشان قرار گرفته بود پیام های درج شده بر روی شابلون را به راحتی درج کنند.

شاید مشاهده تصاویر دست نوشته های مردمی از  هر توضیح و حاشیه ای گویاتر باشد. نگاهی به این پیام‌ها و پلاکاردهای ساده مردمی می‌تواند عمق خواسته‌ها، اعتقادات و آرمان‌های یک ملت پویا و با نشاط را نشان دهد.

در حاشیه این غرفه نیز، فهرستی از شعارهای جدیدی که به درخواست قرارگاه شهید باقری توسط شعرای انقلابی سروده شده بود در قالب برگه هایی کوچک در اختیار تظاهرات کنندگان قرار گرفت. علاوه بر این متن نسبتاً کوتاهی از یک سخنرانی حاج سعید قاسمی با موضوع جهاد و مقاومت در برابر فشارهای دشمن برای رسیدن به استقلال و آزادی میان راهپیمایان توزیع شد. برای دریافت این متن شورانگیز با عنوان «مقاومت هزینه هم دارد ...» اینجا را کلیک کنید.



موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۱/۱۲/۰۱
دانشجوی مسلمان

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی